Content marketing

Content marketing is een container begrip. Zonder context betekent het niets. Wij deden al content marketing voordat het zo heette. Content marketing betekent concentreren, inleven, afvragen en onderzoeken. Waar interesseert jouw klant zich écht voor? Buiten jullie zakelijke verhouding om. Als je dat begrijpt kun je betekenisvolle content maken. Dit is de snelste weg naar positieve aandacht voor je zaak.  

Voorbeelden

Content marketing is de snelste weg naar positieve aandacht voor je zaak

Wij deden al content marketing voordat het een coole term was. Daar zijn we best trots op. Ongeveer 7 jaar geleden haalden we voor een tech start-up een klapper binnen door een opiniestuk dat we plaatsen op internet. Het rankte bovenaan Google bij belangrijke zoektermen. Men zag ons nu als dé specialist voor dit onderwerp.

Als creative moet je soms best behoorlijk je best doen om mensen te overtuigen van content marketing. Instinctief neigen veel mensen naar ‘oversellen’. Met elke uiting willen ze de verkoopboodschap vertellen. Een goede marketeer begrijpt dat het tegenovergestelde werkt. Produceer content puur en alleen om je publiek te dienen met betekenisvolle inhoud. Betekenisvol voor je publiek. Dan win je van je concurrentie.