Merkstrategie & Advies

Er leeft een hardnekkig idee dat creativiteit en strategie niet samengaan. Onzin. De grootste merken ter wereld zijn gebouwd op een combinatie van intuïtie en scherpe analyse. Die twee kanten van dezelfde munt zorgen samen voor richting, identiteit en impact.

Een sterk merk ontstaat uit nieuwsgierigheid en focus. Niet uit toeval. Merken zijn mensendingen. Ze draaien om gevoel, verhaal en visie. Creativiteit verdient daarin de hoofdrol. Strategie is er om die creativiteit richting te geven en haalbaar te maken.

Zonder goed idee heb je niets aan een perfecte uitvoering. Maar als idee en uitvoering elkaar versterken, ontstaat er iets bijzonders. Dat is de kern van onze merk- en strategiebegeleiding. Samen vinden we de koers die bij je past, en maken we plannen die niet alleen kloppen, maar ook kláar zijn om indruk te maken.

Bepaal de koers voor de toekomst van jouw merk.

Iedereen heeft het erover. Sommigen zweren erbij, anderen vinden het niet zo belangrijk. Maar wat heb je er echt aan?

Voor ons is een businessplan meer dan alleen een document om aan anderen te laten zien dat je weet wat je doet. Natuurlijk is het handig als je partners zoekt of financiering nodig hebt, maar het belangrijkste is wat je zelf ontdekt door het te maken.

Een goed businessplan dwingt je om na te denken over de waarom achter je onderneming. Het helpt je niet alleen te vertellen wat je doet, maar vooral waarom je het doet. En dat waarom is essentieel voor duurzaam succes. Het geeft je richting, focus en zorgt ervoor dat je niet zomaar met de waan van de dag meebeweegt.

Kortom, een businessplan is niet alleen een papieren document, maar een mentale blauwdruk die je helpt je koers vast te houden, zelfs als het lastig wordt.

“Branding is the art of becoming knowable, likable and trustable.”
– John Jantsch

Strategie en innovatie

Onderzoek en creativiteit sluiten elkaar niet uit. Sterker nog, ze vormen een symbiose. Waar zit de waarde voor je klanten? Let’s deep dive.

Mensen proberen te overtuigen van strategie en innovatie doen we niet. Als je dat zelf niet begrijpt ben je er niet aan toe en je zaak dus ook niet. Ondernemers die het grote plaatje zien snappen dat zonder focus en vernieuwing de toekomst té onzeker is om comfortabel mee te zijn.

Wij combineren krachtige theorie met eerstehands ervaring in het veld. We schuwen niet om de grenzen op te zoeken. Ook hebben we een vreemde voorkeur voor ongebruikelijke combinaties en paradoxen. Een vleugje filosofie, historie en psychologie is ons ook niet vreemd.

De beste oplossingen komen vaak uit onverwachte hoek. We helpen bij het vinden van nieuwe perspectieven en invalshoeken voor je verdienmodellen, productontwikkeling of bedrijfsvoering.

Merkbeleving

Over de kracht van merk mag je in herhaling vallen. Er is niets zo potent. Wij denken in merk.

Achter de schermen creëer je het succes. Goede resultaten zijn een gevolg van wat er achter schermen gebeurd. Besef dat goed. Succes is herhaalbaar. Anders is het gewoon een lucky shot. Weinig mensen begrijpen wat sterke merken sterk maakt. Goede verkoopcijfers zijn geen garantie voor de toekomst. Een geliefd merk is dat wel.

Merkbeleving is maakbaar

Dat klinkt ingewikkeld. Dat is het echter niet. Het betekent dat je zelf ontzettend veel controle hebt over hoe jouw merk aanvoelt bij anderen. Het gevoel dat mensen bij je hebben moet bovenaan je prioriteitenlijstje staan. Waarom?

Als het gevoel goed is, zorgt het ervoor dat mensen je vertrouwen. Pas wanneer er vertrouwen is gaat men over tot kopen of aanbevelen aan anderen. Vertrouwen is vitaal. Zeker op het internet achter onze computer schermen. Tóch vindt een steeds groter deel van alle transacties plaats via internet. Dat weet iedereen. Dat betekent dat er steeds meer bedrijven zijn die betrouwbaar aanvoelen.

Naneaux academy

Lifehacks, best practices en coaching voor nu. Van studentenbegeleiding en team sessies tot voedingadvies en beweging. Alles is mensen werk.

Mensen maken de tent. Aandacht voor de mens achter de tent is vitaal. Bedrijfsmiddelen zijn niets waard zonder mensen. Deze gedachte vorm de basis van Naneaux Academy.

Een frisse wind of een handje hulp bij het halen van de zachtere targets. Wij helpen je de kar trekken. Een greep uit onze specialiteiten:

• Studenten begeleiding (stages en scripties)

• Team van creatives aansturen

• Teamplay tussen creatives en techies

• Gedrag, leiderschap en verandering

• Voeding en vitaliteit als levensader van je zaak


De beste manier om hiermee te beginnen is een heerlijke kop koffie of thee. Laat ons weten waar jij tegenaan loopt in GrafiMedia zodat we samen kunnen sparren en de struikelblokken kunnen overzien.
Taal »

Jazeker! Ook wij houden met elke pixel die ontstaat rekening met ons milieu.

Bij Naneaux omarmen we een toewijding aan duurzaamheid en milieubewustzijn. We geloven dat elk ontwerp niet alleen visueel aantrekkelijk moet zijn, maar ook moet bijdragen aan een schonere en groenere wereld. Wij streven naar een wereld waarin creativiteit en duurzaamheid hand in hand gaan.

We nemen actief maatregelen om afval tijdens het productieproces te minimaliseren. Daarnaast werken we samen met ‘schone’ drukkerijen, waarvan we zorgvuldig de milieuprestaties evalueren, zodat we kunnen verzekeren dat ons creatieve proces in harmonie is met de natuur. Ondanks we niet alle vervuiling kunnen tegengaan streven we ernaar positieve veranderingen in de industrie te stimuleren.

Bij Naneaux geloven we dat design niet alleen betekenisvol moet zijn voor onze klanten, maar ook voor de planeet.

Naneaux™ EarthWise

Environmental Respect

Contact