Strategie, merk & coaching

Een goed business plan. Iedereen heeft het er over. Sommige zweren er bij. Anderen nemen het niet zo nauw. Wat heb je er nou echt aan? Wat ons betreft kun je met een business plan aan anderen laten zien dat je weet wat je doet. Wel handig als je partners of financiering zoekt. Echter is aan anderen vertellen wat je doet een stuk eenvoudiger dan weten waarom je iets doet.  Altijd stilstaan bij waarom je doet wat je doet is de enige weg naar duurzaam succes.

Voorbeelden

Creativiteit centraal stellen is de sleutel.

Om een of andere reden is het hip om te denken dat creativiteit en rationaliteit moeilijk samen gaan. Als je beseft dat het juist twee kanten van de zelfde munt zijn kun je magie maken. Als je dat zweverig vind klinken moet je je maar eens verdiepen in de personen achter grote merken. Aan elk groot merk gaan twee dingen vooraf; diepgewortelde nieuwsgierigheid en messcherpe focus. Beide zijn mentaal. Merk is een mensending pur sang. Creativiteit centraal stellen is de sleutel. Rationaliteit moet in dienst zijn van creativiteit. Strakke plannen maken lichter werk. Echter, heb je zonder een goed idee vrij weinig aan een perfecte uitvoering. Als idee en uitvoering hand en hand gaan heb je goud in handen.